BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Doa

Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah,
Jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

Friday 24 February 2012

Rintih Aku Dalam DoaMu......



Bila dengar namanya sahaja...Aku kelu...Aku rintih dalam hati....Terasa begitu besar dan kuatnya nama itu dalam diri..Sudah cukup menggetarkan hatiku....Sudah cukup meresahkan jiwaku.....Terasa dalam menusuk hati....Terasa begitu jahil....Mengapa saat ini baru berperasaan begitu... Terasa begitu lama aku jauh dariNya....Sungguh, hidayah Allah itu akan diberikan kepada hambaNya yang terpilih....Hamba yang dikasihi.Hamba yang dicintai dan hamba yang diyakiniNya..Aku bersyukur diberikan hidayah itu sejak aku melihat dunia ini...

Sungguh, pilu hati tatkala mendengar kalimah itu diulang beribu-ribu kali...Walaupun hanya satu patah sahaja, sudah cukup menggetarkan seluruh nadi-nadiku...Sudah cukup hatiku rintih nangis dalam diam..Terasa ingin kucapai rasa itu, ingin aku peluk rasa itu, agar aku dapat melihat betapa agungNya kasihmu pada hambaMu yang hina ini....Tidak terbayang rasanya, bagaimana suatu hari nanti aku tidak dapat lagi mendengar kalimah itu, tidak mampu mengucapnya, tidak dapat merasai kasihmu, tidak dapat melihat cintaMu.....

Subhanallah...Saat itu, baru aku sedar bahawa betapa kecilnya dan tipisnya ilmuku andai dibandingkan dengan pertambahan usiaku.....Kalimah yang sentiasa menguatkan aku hari ini....Kalimah yang sentiasa mengingatkan aku bahawa perjalanan yang diatur olehNya ini sangat dicerna dengan baik...Cukup menyedarkan aku bahawa kalimah itu sudah cukup dan penuh dengan kasih sayang yang membaluti hatiku...Kalimah yang sentiasa memuji-muji kebesaran Dia...Kalimah yang sentiasa mengingatkan aku bahawa apa perkara yang berlaku akan berbalik padaNya..Betapa gembira dan dukanya kita hari ini hanyalah kerana Dia...Perasaan ini..Ya perasaan ini juga lahir keranaNya....Hembusan nafas ini juga adalah hakNya.....Aku lahir disini juga hasil cinta yang disemaikan olehNya....Kuatnya aku hari ini juga kerna kalimahNya..Lemah aku hari ini kerna alpa padaNya...

Sedar.....Nikmat tuhan mana yang telah engkau dustakan....Sesungguhnya, tiada dusta yang aku dustai kelebihanMu, kekuatanMu, kebesaranMu, keagunganMu dan keEsaanMu....Segalanya kerna  Dia....... Syukur masih lagi diberi peluang dan ruang merasai kecintaanMu...Masih lagi diberi ruang merasai kasih sayangMu....Masih lagi diberi ruang berdamping denganMu...Masih lagi diberi ruang bertasbih memujiMu...Masih lagi diberi ruang sedar akan nikmatMu yang sememangnya tidak terhingga......Terima kasih kerana menjadikan aku sujud padaMu..Terima kasih dan syukur kerana masih lagi membiarkan lidah ini mengucapkan kata-kata yang sungguh tidak ternilai harganya “Dan Aku Naik Saksi Tiada Tuhan Yang Disembah Melainkan  Allah ..Dan Aku Naik Saksi Bahawa Nabi Muhammad Itu Pesuruh Allah...”

 Mohonku.....
Kau tunjukkan kami jalan yang lurus lagi benar....
Kau teguhkan iman kami....
Kau cambahkan lagi rasa cinta kami padaMu.......
Amin...Amin..Amin...Ya Robbal Alamin.......


  •  Sesungguhnya, aku bukan ilmuan agama yang tinggi ilmu agamanya dan aku masih lagi bertatih dalam mencari ilmuNya......
  • Apa yang aku rasa dalam hati, maka aku luahkan disini......
  • Perkongsian ilmu daripada kalian, sangat aku hargai........
  • Moga kita semua beroleh nikmat daripadaNya......
  • Syukur atas nikmat yang sentiasa melimpah ruah buat hambaNya ini....
Alhamdulillah...........

0 comments: